Geitenbreiers uit de dood opgestaan… - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Geitenbreiers uit de dood opgestaan… - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Geitenbreiers uit de dood opgestaan…

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

20 September 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

They’re alive! Hier in Zuid Afrika zijn ze weer terug! Alleen helaas niet met een papje, maar met een rugbybal! Hoe zit het nou…? Daar waar wij “De Leeuw van Oranje” hebben, hebben ze hier in Zuid Afrika “De Springbokken”. Het nationale rugbyteam dus… En de coach heet de ‘Bokbreier’ :P Oftewel, de Hoofdgeitenbreier dus! De Grote Grijze Geitenbreier heb ik nog niet gezien, maar die zal binnenkort ook vast nog wel door het beeld schuiven… Papjes Geitenbreier zijn we zelf (we hebben weer gekookt deze week) ;)

Zaterdag heb ik achteraf niet meer zo lang in de zon kunnen zitten. Lees: eigenlijk maar 5 minuten… Toen Tam en ik eindelijk de stoelen op de veranda hadden en konden gaan zitten met ons boekje, stak de wind natuurlijk weer op… We hebben nog even gebikkeld, maar zijn toen toch weer naar binnen verkast! ’s Middags ook weer braaf gegymd, maar dat ’s avonds gelijk weer teniet gedaan door samen met Derick en Anita uit eten te gaan bij de plaatselijke Italiaan. Klein detail… Deze zit dus naast de sportschool :P Zondag hebben we eigenlijk ook niets gedaan… Het was zulk slecht weer! Het regende en zag er somber uit. Dus… Boekje gelezen, pizza er weer af gesport en ’s avonds weer lekker bij gekletst met pappa en mamma! Moet je ook bijhouden ;) Weer even de jonge katjes bewonderd… Ze zijn echt groot geworden in 1 week! En ze hebben hun oogjes open… Heel schattig dus :D

Maandag moesten we dan na 2 dagen luieren toch weer aan het werk ;) Even tussen haakjes… Het is niet dat ik hier niet werk… Het is dat ik nog niet zo veel heb verteld over m’n werk! Werk gewoon vijf dagen in de week (nou, oké… Dat is zeg maar de bedoeling!). Wat doe ik dan zoal? Nou… We beginnen ’s ochtends met een kopje thee… Nee hoor, er zijn een aantal dingen die prioriteit hebben dus dat proberen we dan zo snel mogelijk te doen. Zo zijn Tamara en ik nu bezig met de website! Ja, je leest het echt goed! We zijn de website aan het vertalen, aanpassen en moeten hem waarschijnlijk ook verbouwen… Alleen laat het nou zo zijn dat we er allebei geweldig “veel” verstand van hebben… We krijgen nu dus website-lessen :) Verder ben ik bezig met veel offertes aanvragen voor van alles en nog wat. Denk aan guest supplies, bedrijfskleding, wasserettes, etc. Ook doen we zo af en toe nog wat aan onze opdracht. Drukte zat dus! Dinsdag hebben we uitgezocht welke activiteiten hier allemaal in de buurt zijn en hebben we die helemaal uitgewerkt. Is nog best een klus, want we moesten over elke activiteit een kort verhaaltje schrijven zodat we dit weer op de website kunnen plaatsen :) Zijn dus ook echt wel bezig!

Woensdag was niet zo’n leuke dag, dus daar heb ik ook niet zo veel over te vertellen. Alleen dat ik na werk even aan het strand heb uitgewaaid en we ’s avonds struisvogel gingen eten! Dat had ik nog nooit gegeten en leverde dus een hoop hilarische momenten op! Tamara vond het helemaal niks, zeker niet meer toen ik haar nog even op het plaatje van de struisvogel in het folder rek had gewezen :P Maar, bikkels als wij zijn, hebben we het toch geproefd en gegeten!

Verder hebben we deze week onze eerste boeking binnen gehaald! De gasten kwamen dit weekend al! We waren dus helemaal door het dolle. Het is nog niet veel, 1 kamer – 3 nachten, maar beter dan niets! Ook hebben we de Grote Grijze Geitenbreier gespot! Er kwam een Duitse vertegenwoordiger langs die duidelijk over de helft was! Hij heeft een goede site waar veel mensen in Duitsland op zoeken dus daar zijn we nu ook lid van geworden. De eerste keer dat hij kwam was Anita er niet, dus Tamara en ik hebben hem braaf ontvangen, koffie gegeven, z’n verhaal aangehoord en hem even rondgeleid. Hij komt vrijdag terug!

Donderdag hadden we spanning in de sportschool! Stonden wij braaf onze apparaatjes te doen, komt er ineens op 3 meter afstand een aap voorbij! Nou hadden we ze nog niet van ZO dichtbij gezien, dus dat was best leuk… De apen zijn eigenlijk wilde apen, maar vergeleken met de mensen die achter ze aan kwamen waren ze heel erg rustig… Tamara zei nog: “Kijk! Apen!” en 2 seconden later… “Kijk! wilde negers!” Was dus best wel grappig! Nog grappiger is dat Tamara altijd een beest voor de auto heeft! Altijd als zij rijdt besluit er een of ander beest om voor de auto te springen… Zijn nog nooit ongelukken mee gebeurd, maar het is best irritant dat ze steeds moet afremmen ;)

Vrijdag kwam de Grote Grijze Geitenbreier weer. Anita vond hem ook wel grappig. Hij bleef zeggen “roundabout” waardoor we dus bleven lachen. Hij bedoelde “ongeveer” maar bleef het dus over rotondes hebben :P Laat dat nou net het enige zijn, die ze hier niet zo veel hebben! Ze zijn hier meer van de stoplichten met flitspalen. Die zijn er wel veel meer dan in Nederland… Hier doen ze ook echt sneaky flitsen! In Nederland is de flitsdienst niet zo vindingrijk wat dat betreft maar hier wel! Daar waar je in Nederland altijd de auto ziet staan, zetten ze die hier heel verdekt opgesteld in de bosjes (krasjes op de auto? Lekker boeiend :P) en gaan ze er heel handig achter zitten… Je ziet ze echt niet! Goed opletten dus ;) Maar de Grote Grijze Geitenbreier ging er weer vandoor en wij gingen gauw sporten, omdat om 18.00 uur de gasten zouden komen! Dat werd uiteindelijk 19.00 uur, omdat ze in de file hadden gestaan (heel Kaapstad komt in het weekend deze kant op…), maar ze hadden het uiteindelijk toch gevonden! Het zijn hele lieve mensen met een schattig dochtertje van 18 maanden (ben zo gek op kinderen…) en ze hebben het volgends mij wel naar hun zin.

Nadat we de gasten verwelkomt hadden, de kamer laten zien en alle vragen beantwoord gingen we nog even op internet. Tamara loopt steeds het liedje van Jan Smit te zingen (ja, die over dat tuintje!) en daar heeft ze zelf tekst bij verzonnen. “Ik heb een tuintje in mijn hart en zoek alleen nog een tuinman…” Zo gezegd, zo gedaan! We zijn lid geworden van een chatsite en hebben vrijdag avond dus de grootste lol gehad! We hadden met ons contact uit Pringle Bay (omgedoopt tot “Vriend Ronnie”) afgesproken dat we nog wel even naar de pub zouden komen, maar hadden dus niet zo’n haast. Toen sms’te Ronnie ineens dat hij en een vriend naar Stellenbosch gingen en dat we, als we in 10 minuten bij de pub zouden zijn, mee konden. Nou zaten we dus nog op kantoor en gingen we dat niet redden! Tamara hem gebeld en op haar liefst gevraagd of ze ons konden ophalen. Nou dat ging wel lukken dus wij als een gek afgesloten en naar ons huisje gesprint! Daar waren we nog hard aan het heen en weer rennen toen ze al voor de deur stonden (snappen mannen dan niet dat je, je echt even moet omkleden, opmaken, haar doen enzo???) of we wilde opschieten! Nou zijn volgends mij nog nooit zo snel geweest, want zaten 5 minuten later achterin de auto :P Wat ook nog very scary was, omdat hij niet meer zo veel benzine had! We moesten maar hopen dat we de andere kant van de berg zouden halen ;) Nou, wij meteen mede gedeeld dat we niet gingen duwen! :P Maar na 25 spannende minuten toch de andere kant van de berg gehaald en konden we tanken.

Eenmaal in Stellenbosch naar een club gegaan. Ronnie kende daar mensen dus konden gratis naar binnen. Wel nadat de grote meneer de bewaker neger meneer met een stift “WC” euhh… “CW” op ons hand had geschreven… Primitief gedoe, hebben ze hier nog nooit van stempeltjes gehoord ofzo? Het was boven een kledingzaak dus eerst een lange trap op, maar eenmaal binnen zag het er wel goed uit! Het bestond uit twee gedeelten. Één kant was zeg maar de ‘normale’ kant met een grote bar, lounge gedeelte en een dansvloer (met paal natuurlijk… Hoe kan het ook anders? :P) en door een smal gangetje naar de andere kant, was de ‘Afrikaanse’ kant. Een groter contrast bestaat weer niet! Aan de Afrikaanse kant wordt namelijk stijl gedanst… Is echt heel schattig, ze hebben ook hun eigen dans, wij snapten er niks van, maar was dus heel leuk om naar te kijken! We gaan het ook nog leren, dus dan kunnen we de volgende keer mee doen ;) Maar goed, wij hebben het dus maar bij de gewone dansvloer gehouden. Was wel een griezelige Bulgarije flashback! We waren zo’n beetje het enige vrouwelijke op de dansvloer, dus hebben eerst veel Tequila gedronken om een beetje moed te krijgen ;) Aandacht genoeg, tot grote ergernis van ‘vriend Ronnie’ :P Maar ja, wij vinden vriend Ronnie niet zo aantrekkelijk, dus dat ging mooi niet door! Zijn nu dus ook geen vrienden meer met vriend Ronnie :P Hij vond het niet zo leuk dat we hem afwezen, duidelijk z’n ego gekwetst en hij is nu dus zwaar beledigd! Tot zo ver dus de gratis ritjes naar Stellenbosch, hij gaat ons niet meer mee nemen ;)

Waren half 4 thuis dus daarna maar poging gedaan om te wassen en uit te slapen. Derick en Anita gingen ’s middags naar vrienden toe en bleven daar ook eten dus wij zijn in het Guest House gebleven voor de gasten. Hebben ons dus maar weer vermaakt op de chat. Wat kunnen mannen zielig zijn als ze zich vervelen of dus duidelijk geen vrienden hebben om wat op zaterdag avond te gaan doen! Is uiteindelijk best laat geworden en dus weer gauw naar bed, want we moesten vroeg op. Vandaag op tijd opgestaan, omdat we het ontbijt voor onze gasten gingen maken. Was best vroeg voor de zondagochtend, maar ja, mogen natuurlijk niet teveel klagen! Verder staat er weer niet zo veel op het programma voor vandaag, vanmiddag nog even gymmen en vanavond weer met pappa en mamma bijkletsen. Morgen weer aan het werk en morgen avond gaan we oppassen! Vrienden van Derick en Anita hebben een etentje en wij gaan op hun kinderen passen. Gelukkig is Tamara kindervriend, ik heb niet zo veel geduld ;)

Vind het voor nu wel weer mooi geweest. Hoop dat iedereen die naar de Veense Kermis is geweest het naar z’n zin heeft gehad! En nu niet teveel kater heeft :P Colette en Brigitte alvast van harte gefeliciteerd! :D Voor als ik het vergeet op de dag zelf ;) En oma, heel erg bedankt voor de kaart! Hij kwam afgelopen vrijdag binnen dus het duurt ongeveer 8 dagen voor dat hij er is! Kijk al uit naar de volgende! Ten slotte allemaal weer heel erg bedankt voor de reacties! Geeft echt veel steun :) Tot snel!

Mooi blij!

-xxx- Loes.

• 20 September 2009 - 12:56

Kelly K:

Hey Loes!
    Echt weer een gezellig verhaal :) Btje jammer van vriendje Ronnie, maja heh :P
    Kermis was weer gezellig!! Mooie roddels en verhalen zijn er weer ontstaan ;)
    Mis je wel meis!!
    Kussz

• 20 September 2009 - 15:26

Rob En Berna:

Hoi Anneloes.Leuk om te lezen hoe je het allemaal vergaat in het "Zuid-Afrikaanse".
    Rob vraagt of er ook veel rondloop katten zijn?
    We blijven je belevenissen volgen.

Groetjes Rob en Berna

• 20 September 2009 - 17:09

Nanda:

Hee Loes!
    Wat ben jij fanatiek aan het sporten zeg, krijg ik echt niet voor elkaar haha!
    Klinkt allemaal erg goed, ben zeer jaloers dat jij naar een strand kunt! Ik kom niet verder dan een aangelegd meer in een park :p Kun je trouwens een beetje fatsoenlijk winkelen daar?
    Succes nog, en maak een toptent van dat guest house he ;)
    xxx

• 20 September 2009 - 18:03

Je Moedertje:

leuk dat jullie gasten hebben. died heeft weer gouw uit geprint opa gelijk geblokt hoort geen kruk meer vallen oma leest thuis vinden het wel weer spannend. heel leuk op de kermis geen draaiding gezien wel een slaap kater nou spreek je straks doei xxxma

• 22 September 2009 - 15:04

Monique Beij:

hai Anneloes gelukkig hebben jullie ook gasten want het begon toch wel erg op vakantie te lijken. Blijf vooral schrijven.

groetjes Monique

• 22 September 2009 - 22:30

Oma:

gister ook iets geschreven maar is niet doorgekomen ?
    alles goed ?
    bijna gaan we zingen.
    groetjes en kusje oma doei.

• 24 September 2009 - 08:31

Oma:

hoi meidje .Ga vandaag schilderen ,dat is mijn dag in de week.Gister weer de volgende kaart gestuurd. Heb je de tweede al ontvangen ?
    weer kusje en tot schrijfs.Kan nog niet chatten met je,komt wel.Doei oma

• 24 September 2009 - 22:33

hoi Anneloes .En nu ben je jarig. en van harte gefeliciteerd van mij Oma
    je zult nu wel in je bed zijn maar morgen dan lees je dit wel.
    Ik ben altijd maar laat op en dan maak ik meestal mijn werk af in huis en hier op de CP.
    kan ik uitslapen begrijp je .Wat een luie oma he maar hier is niemand die mij vraagt om op te staan ,dus maak ik ook geen haast.
    Maak er morgen iets van en dan is er zo weer een dag om en tel je nog maar 116 dagen. Veel liefs en kusje van mij Oma en tot morgen 26 Sept. doei

• 25 September 2009 - 12:18

Rob En Berna:

Hoi Anneloes.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je toch een leuke dag hebt, ondanks dat je ver weg van huis bent.
    Groetjes Rob en Berna

• 25 September 2009 - 12:22

Jerney:

Hello Lieverd,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, wel een beetje laat maar ik heb er wel aan gedacht.

Ik wacht met smart op je nieuwe verhaal.

dikke kussen

• 25 September 2009 - 18:08

Riky:

Hey Anneloes,

lang zal ze leven,lang zal ze leven in de gloria, de muziek denk je er maar bij!!!!!

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, we nemen er wel een borrel op.

Tante Riky en ome Peter.

• 25 September 2009 - 18:42

Oma:

en nu ben je echt jarig.
    van harte hoor.Van pa gehoord dat je vandaag op stap bent geweesd voor inkopen?
    is deze dag snel gegaan denk.
    ik hoop dat er nog veel meer vandaag een woordje schrijven.
    Met dikke kus en tot morgen.
    Kan nog niet msmen.
    Groetjes Doei Oma

• 25 September 2009 - 19:13

Brenda:

Hier ook nog even een felicitatie van ons. We vergeten je niet hoor! We hebben vanavond aan de eettafel (bij mijn ouders) nog even met z'n allen lang zal ze leven gezongen. Hahaha

Veel liefs,

Edwin, Brenda, Thijs en Nora

• 25 September 2009 - 20:00

Lianne:

Gefeliciteerd met onze verjaardag!!! Ik hoop dat je daar nog een beetje je verjaardag hebt kunnen vieren. Wij hebben dit vorige week natuurlijk gedaan tijdens de corso. Het was die dag lekker weer, wel jammer dat je er niet bij kon zijn.

We vinden het erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's erbij te zien. We wachten je volgende verhaal weer af.

Groetjes uit de Veen van Alex en Lianne.

• 01 Oktober 2009 - 20:31

Oma:

ja Anneloes hier ben ik weer ik was naar Fred gegaan en nu weer thuis.Maar schrijf je maar dan lees je het morgen he. Heb je al post van mij gekregen ? Vandaag weer een kaart gestuurd.Ben benieuwd of het aankomt.Het is al half elf en ga morgen wel een keer msmen.In de avond hoor Liefs van mij en kusje Oma dag-dag.