Adres in Zuid Afrika! - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Adres in Zuid Afrika! - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Adres in Zuid Afrika!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

12 September 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

Vlieg met me mee naar de regenboog, regenboog ik denk alleen aan jou…

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer ;) Aller eerst moet ik even iets recht zetten… Het is natuurlijk een beetje moeilijk om me iets te sturen zonder dat jullie m’n adres hebben! Beetje blond, ik geef het toe :P

Anneloes de Jong
PO. BOX 512
Pringle Bay 7196
Zuid Afrika

Ik krijg ook nog een Afrikaans telefoonnummer, maar dan moet ik eerst nog even m’n telefoon sim-lock-vrij maken. Die volgt dus nog later! Goed en dan nog iets wat jullie moeten weten… HET IS HIER GEEN MOOI WEER! Iedereen denkt maar dat ik de hele dag in de zon lig met een cocktail in m’n hand, nou das dus niet waar! Het is in Zuid Afrika nu net lente en het is overdag gemiddeld zo'n 15 graden. Het waait hier regelmatig (en dan niet zo’n lullig briesje… Gewoon 84 km per uur!) en als het regent, regent het ook. Zachtjes regenen doen ze niet aan :P Er is overdag soms wel een zonnetje, maar loop gewoon met m’n dikke truien aan en mis m’n laarzen ;)

Verder is er ook geen tijdsverschil! Het is hier nu net zo laat als in Nederland… Pas als jullie op wintertijd overgaan, komt er 1 uur verschil, want ze kennen hier geen wintertijd. Hier blijft het gewoon hetzelfde, dus kun je ook geen uur langer slapen :( Dat is dan wel weer jammer, maar ja! Dan zou het bij mij inmiddels wel mooi weer moeten zijn ;) 1 december begint de zomer!

Ten slotte hoop ik niet dat iedereen nu na mijn verhalen een heel erg negatief beeld heeft van Zuid Afrika! Ik schrijf soms dingen waar ik dan niet over na denk, gewoon omdat ik het op dat moment zo beleef. Er worden hier niet iedere dag mensen dood geschoten en zo veel dieven heb ik ook nog niet gezien… Ik voel me eigenlijk heel erg veilig hier!

Dan nu wat er weer allemaal gebeurd is! Dinsdag was achteraf gezien een spannige dag! We hadden niet zo veel op de planning staan, maar er gebeurde genoeg ;) Ik heb namelijk onder stroom gestaan! Nee hoor! Nu klinkt het heel ernstig, dat was het niet :P Maar ik kreeg een schok van m’n laptop. Zo een met vonken! Anita zei dat ik wel een meter hoog sprong… Direct daarna was er onweer dus dat was de oorzaak. Is af en toe best lekker, een beetje spanning in je lijf :P Maar goed, niets aan over gehouden hoor! Vergeleken waar Cleduus die middag mee aankwam! Tamara en ik waren naar de sportschool, maar Anita vertelde later dat Cleduus ineens in kantoor stond en zei: “Mom, I have got a problem!” Wat bleek nou… Hij heeft het topje van zijn vinger afgezaagd! Niet zo lekker! Anita meteen eerste hulp verleent! Zoals ik al zei, een spannige dag dus!

Woensdag was Tamara jarig! Had dinsdagavond braaf in m’n kamertje ballonnen geblazen en toen ze film aan het kijken was, stiekem opgehangen in ons huisje! Was heel erg leuk, ’s ochtends cadeautje gegeven en natuurlijk gezongen. Daarna gingen we richting Kaapstad. Maar eerst nog even een tussenstop gemaakt bij Spier. Dat is het wijnmerk van Zuid Afrika! Was echt heel erg leuk, we konden er loungen en hebben lekker thee gedronken. Verder kun je er ’s avonds heerlijk eten volgens Anita en is er ook entertainment. Niet zo als bij “Der Brabander” opa, maar toch heel erg leuk! En je kunt er natuurlijk wijn proeven en kopen! Maar dat hebben we maar even uitgesteld om half 11 ’s ochtends… Na de thee door gereden naar Kaapstad!

Gelukkig reed Anita, want we gingen dwars door Kaapstad naar de wijk: Bo-Kaap. Zou de weg nu niet meer weten, maar het was wel heel erg leuk! De Bo-Kaap is de wijk met al die gekleurde huisjes die je altijd ziet op foto’s van Kaapstad. En ze zijn er ook echt in alle kleuren! Ziet er heel gezellig uit. We gingen eten bij de Indiër (nog nooit gegeten, maar was heel erg lekker!). En daar moet je dus niet naar de WC willen! Tenzij je al gegeten hebt (en een sterke maag) dan is het te doen. Je moet namelijk door de keuken (en je wilt echt niet weten hoe alles bereid wordt, geloof me!) en dan kom je in de afwas, waar een heel erg gezellig kijkende mevrouw staat en dan is daar dan ook het toilet. Nou ja, je kunt je voor stellen, heel hip allemaal!

Daarna gingen we naar de Waterfront. Dat is een toeristische attractie met allemaal winkeltjes en bezienswaardigheden. Als eerste een nieuw boek gekocht, wel in het Engels, maar ben al lang door m’n Nederlandse voorraad heen, je moet wat hé ;) Toen kwamen we bij een kraampje waar Tamara meteen werd aangeklampt door een verkoopster. Uiteindelijk dus maar wat gekocht na veel gelachen te hebben! De mevrouw was echt hyper actief en bleef maar roepen dat we zo “Fabulous” en “Gorgeous” waren. De grootste lol gehad dus! Ze ging Tam oogschaduw aansmeren, maar met als je het mengt met een crème werd het lippenstift en zo kon het alles worden! Uiteindelijk hebben we het Tamara voor haar verjaardag gegeven! Daarna hebben we de Afrikaanse Hennes & Maurits gevonden! Het is ongeveer allemaal net zo duur als in Nederland, met als voordeel… Hier hangt de zomercollectie! Allemaal jurkjes en felle kleurtjes dus ;) Maar niets gekocht, doen we de volgende keer wel weer!

Buiten het winkelcentrum van de Waterfront is de haven (of te wel: hawe) waar dus alle bootjes liggen, waar een hoop souvenirwinkeltjes zijn en waar de zeeleeuwen zwemmen. De laatste zijn natuurlijk weer heel erg leuk! Zwemmen gewoon zeeleeuwen in de haven, tussen alle bootjes door :D Als er in Nederland al een kleine, verdwaalde walvis zwemt, wordt dat groot nieuws! In Kaapstad doen ze niet zo moeilijk… Er was ook een baby zeeleeuwtje dus die heb ik op de foto gezet! Ook hebben we gezien van waar de boot naar Robbeneiland (daar waar Mandela gevangen heeft gezeten) vertrekt en waar je een kaartje kan kopen. Dat is natuurlijk weer handige, toeristische info ;)

Als laatste gingen we naar de “Pick ’n Pay” (DE supermarkt hier) om boodschappen te halen en daar gebeurde er weer iets spannigs! Stond Tam rustig bij de kaasafdeling, had ze sjans! Grote Afrikaan op fel rode crocs en met zo’n fout hoedje op die Diederik ook heeft! Hij heet King en ging mooi niet meer weg :P Hij heeft Tam 2 gangpaden achtervolgd… Pas toen ze eindelijk zijn nummer opsloeg en beloofde dat ze zou sms’en ging hij pleiten. Nummer wordt waarschijnlijk gauw weer gewist ;) Daarna naar huis en heb ik achter in de auto m’n ogen uitgekeken. We reden langs de townships die rondom Kaapstad liggen. Die had ik nog niet gezien, omdat ik in het donker landde! Word je wel even stil van, zo ver je kunt kijken alleen maar golfplaten hutjes. Kinderen zijn aan het voetballen op het stuk gras tussen de snelweg en het township. Worden later natuurlijk echte profs :D Thuis gekomen heb ik pannenkoeken gebakken :D Verjaardagsmaaltijd voor Tamara ;) En hebben we chocoladetaart gehad! Eerst natuurlijk nog even zingen en alle kaarsjes uitblazen en daar ging onze hele week sporten :P We zijn die dag ook niet meer wezen sporten, we hadden een keertje vrij!

Donderdag weer de hele dag gewerkt in het kantoor. Er kwam nog wel veel visite langs! De mevrouw die de schoonmaakmiddelen levert en Hannahtjie kwam bloemen brengen. Natuurlijk allemaal nog even een stuk taart gegeven en ’s middags zijn we weer wezen gymmen. Dat was het eigenlijk wel zo’n beetje… ’s Avonds nog even geprobeerd met het thuisfront te praten, maar de internetverbinding was niet zo best, dus dat is niet meer gelukt ;)

Vrijdag ben ik weer naar Flip geweest! Hij vond dat m’n oor de goede kant op ging alleen moet ik toch nog één keer m’n antibiotica verlengen. Als de kuur voorbij is zou m’n oor gestopt moeten zijn met lopen. Hij heeft ook weer alcohol erin gegooid (das echt nie hip nie!) en nu is het dus weer afwachten. Flip zei dat het dan nog 6 weken duurt voordat m’n trommelvlies is geheeld en dan pas kan hij ook zeggen hoe erg het nu beschadigd is. Dus ik wacht maar mooi die 6 weken af en dan mag ik ook pas weer zwemmen :( Laat ik me terug in Nederland wel weer eens testen. We hebben na dat we bij Flip waren geweest gelijk boodschappen gedaan en zijn ’s middags na werk weer wezen sporten. Is echt lekker even iedere dag een uurtje helemaal je verstand op 0 en verder niets! We zetten tegenwoordig wel de CD van Paul de Leeuw aan, want "Radio Kaapstad" gaat ook af en toe vervelen ;) ’s Avonds gekookt (Spaghetti :) ) en toen wisten we eigenlijk niet meer zo goed wat we moesten doen…

Gelukkig kwam Anita met het idee dat we anders even in de pub konden kijken! Wat hebben we weer gelachen :P Stel je Hoogenboom voor (voor Apeldoorn: De Zaak) en dan met maar 25 mensen! Die je natuurlijk allemaal aanstaren als je binnenkomt… Eerst maar een drankje dus! Gelukkig kregen we later wel een beetje aanspraak en zijn we met nuttige contacten weer naar huis gegaan! Wat meneer Poth zei: “Altijd netwerken!” :P

Voor vandaag hebben we niet zo veel op het programma, vanochtend weer alle kleren gewassen en nu dus even bloggen… Het is wel heel mooi weer (ondanks de wind), 18 graden en het zonnetje schijnt! Misschien dus even lekker buiten op de veranda met m’n nieuwe boek! Ik ga er voor nu weer mee stoppen, als het TE lang wordt gaat niemand het meer lezen… Mensen die kermis gaan vieren… Geniet er van! ;) Neem inderdaad maar een borrel op me, neem ik er hier een op jullie! :P Verder weer heel erg bedankt voor alle reacties (blijven doen dus ;) ) en tot snel!

Mooi blij!

-xxx- Loes.

  • 12 September 2009 - 12:12

    Kelly K:

    Hey loes! Klinkt toch een btje als vakantie hoor als je het zo leest ;) Maar je zal ongetwijfeld hard aant werk zijn!! ;)
    Gister is hier de kermisweek begonnen en uiteraard al de nodige borrels op :P Ben btw MRSA negatief :D Nou.. Lees snel weer van je meis! Dikke kus

  • 12 September 2009 - 14:39

    Riky Van Went:

    He Anneloes,leuk je reisverslagen.
    ook de foto's vind ik erg mooi je zou vergeten dat het daar zo arm is.
    geniet ervan .groetjes

  • 12 September 2009 - 15:06

    Diederik:

    Wat is er mis met mijn hoedje? :O En welk hoedje eigenlijk? :P

  • 12 September 2009 - 15:20

    Oma Bep:

    nou zeg jij kunt een goed verhaal neerzetten. ben trots op je .ook dat je daar zoveel beleeft maak er maar wat van hoor de tijd gaat snel,weet dat wel.
    Groetjes en liefs van Oma doei

  • 12 September 2009 - 17:25

    Nicky:

    Hee Loes!

    Je schrijft aardige verhalen. Je weet het mooi te beschrijven! Ik vind het dapper van je, helemaal daar in Zuid-Afrika!
    Maar hoe gaat het met je stage? Veel werk aan onderzoeken etc?

    Nou meid, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Heel veel plezier nog!

    xx Nicky

  • 12 September 2009 - 22:36

    Je Moedertje:

    hoi loesje.
    beter met je oor is veel goed, naar beste idee van nederland gekeken waren twee maloten die een verhaal hadden over veel goed dat is beter dan alles goed, zeggen ze want nooit is alles goed van daar ze willen dat iedereen nu gaat zeggen veel goed wat ever.
    liefs mam xxx

  • 13 September 2009 - 17:08

    Lotte:

    heej anneloes!!
    wow echt gaaf om te lezen! en sportief hoor bijna elke dag sporten!!!!:P nog veel plezier en blijven schrijven hoor!:) (zelfs me moeder vraagt bijna elke dag of anneloes al weer wat heeft geschreven!) kus lotte

  • 14 September 2009 - 20:56

    Helma:

    Hey Anneloes,
    Wij kijken uit naar je reisverslagen!
    Ze zijn echt leuk om te lezen.
    Succes met al je stage activiteiten en vooral veel plezier.
    groetjes van Helma en Eline

  • 15 September 2009 - 13:40

    Jory:

    heey, leuk verslag,
    nog veel plezier daar.

  • 15 September 2009 - 15:33

    Kelly H:

    hey loes

    leuke verhalen zeg! enne volgens mij kom je als een heeele dunne den terug....zoveel sporten..
    maar ja hier is de kermis begonnen... had maandag al weer een flinke kater haha.. maar ik zal een borrel voorje nemen! ik hoor weer van je veel plezier nog

    kus kus

  • 15 September 2009 - 20:27

    Colette:

    Hoi, hoi,

    geweldig die verhalen! Hartstikke leuk om te lezen en fijn dat je zo geniet! Voor jou geen Veense kermis dit jaar, maar goed dat doen Silvo en ik dan wel voor je. Wij gaan vrijdag naar Lara en blijven lekker slapen daar! Gezellie! Mag jij volgend jaar weer oke? Tenzij je natuurlijk een prachtige Afrikaan vindt waar je aan blijft hangen daar :) Dan kom ik je daar wel opzoeken!

    Ga vooral door met schrijven en geniet!!!!

    ps wij (jij en ik) zijn alweer bijna jarig. Beetje ver om langs te komen, maar ik beloof je...ik zal op je proosten enneh...doe jij dat maar een dag eerder op mij :)

  • 24 September 2009 - 17:12

    Kimberley:

    he hallo loes,
    leuk die verhalen. en morgen is groote dag weer een jaar ouder. alvast gefeliciteerd en maak er een leuke dag van. groetjes xx kimmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pringle Bay

Anneloes

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 24907

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 14 Januari 2014

Ernst Jan & Anneloes op reis

26 Augustus 2009 - 17 November 2009

Stage @ 3 Flavours Guest House

Landen bezocht: