Zeg maar “nee”, dan krijg je er twee! - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Zeg maar “nee”, dan krijg je er twee! - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Zeg maar “nee”, dan krijg je er twee!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

Nee, ik hoef geen slang te zien! Nee, ik hoef geen slang! Nee, geen slang! En dan kom je er dus twee op één dag tegen… :P Vorige week zaterdag liep ik samen met Derick naar ons huisje, om de wasmachine te repareren (ja, wordt ook nog technisch hier ;) ) toen Ageeth (één van de gasten) riep dat ze een slangetje zag. Derick ging gelijk kijken, terwijl Ageeth foto’s maakte. Ik dus (als grote held) ook kijken (lees: achter Derick blijven staan en dan om het hoekje koekeloeren) en toen schrok die slang van zo veel mensen en glibberde hij er gauw vandoor! Nog geen foto, maar ik had hem tenminste bekeken! Vond het al heel wat :P Alleen nog geen half uur later, lag er een andere op het pad! Derick en ik waren al 10 keer heen en weer gelopen en in eens lag hij voor m’n neus. Schrok me dus weer dood en sprong weer achter Derick… Deze liet me echter alleen om een stok te gaan zoeken :P Ik braaf vanaf een afstandje toch maar een foto gemaakt, als bewijs dat ik echt wel een held ben :D Derick dus met die stok de slang weg gejaagd en ik mocht deze daarna hebben. Dit is nu dus mijn “slangstok” waarmee ik dus heel vaak als een blinde (die stok heen en weer zwaaiend) over het pad loop :P

Na al die opwinding gingen Tamara en ik naar Kaapstad! Was echt super gaaf! We gingen ’s middags naar de Waterfront, waar we de grootste lol hebben gehad… :P Er werd van alle kanten aan ons getrokken om maar dingen te komen doen! Uit eindelijk hebben we een helikoptervlucht boven Kaapstad gemaakt :D Was 20 minuten met super mooi uitzicht! Tamara had natuurlijk de beste plek naast de piloot ;) Hebben de twaalf apostelen van heel dichtbij kunnen zien en zijn achter de Tafelberg langs gevlogen. Daarna met het golfkarretje weer terug naar de Waterfront, waar we al weer door de volgende verkopers werden aangesproken! Of we mee wilden met een sunset cruise? Nou was deze prijs veel aantrekkelijker dan de helikoptervlucht dus dat hebben we gedaan! Het was inclusief drank dus kwam helemaal goed!

We hadden nog een half uur dus Tam en ik zijn als een gek door de Pick ’n Pay gerend om wat te eten te vinden. De cruise was namelijk van 18.00 uur tot 20.00 uur en we zouden daarna naar studiegenoten gaan. Dus vlug ingeslagen en weer op die boot. Daar was iedereen verkleed en na en poosje kwamen we er achter dat het dus Halloween was! Wij natuurlijk als een van de weinige niet verkleed en dan val je op :P Hadden dus al gauw weer nieuwe vrienden gemaakt en werden zelfs al uitgenodigd voor de after party 1 boot verder ;) Na 1 uurtje waren we bij Camps Bay (mooie baai, met nog mooier strand en uitzicht op de 12 apostelen) en konden we mooie foto’s maken en naar de zonsondergang kijken! Daarna weer terug en waren er dolfijnen! Ze zwommen met de boot mee en steeds opspringen. Heb nog geprobeerd om foto’s te maken, maar toen was het al te donker!

Na de boot zouden we dus naar Joyce gaan, om de verjaardag van Marcella te vieren. Alleen was het een “bring braai” en dan moet je dus drank mee nemen… Laat dat nou na 17.00 uur nergens meer te krijgen zijn! Tamara en ik weer naar de boot, waar ze wel drank hadden! Hebben we nog mooi 3 flessen champagne kunnen scoren ;) Daarna dus met de taxi naar Joyce en daar werden we als helden onthaald! Zij konden dus ook al vanaf 5 uur geen drank meer krijgen en zaten dus al een tijdje zonder :P Champagne was meer dan welkom! Nadat die drank dus ook op was, gingen we naar Long Street in het centrum van Kaapstad :D Daar werd het inmiddels 00.00 uur en hebben we dus heel hard voor Marcella gezongen! Zijn die nacht bij Joyce blijven slapen en de volgende ochtend weer vroeg naar het guest house gegaan.

Woensdag moesten we naar Home Affairs (soort ambassade) om onze verblijfsvergunning te verlengen. Als je in Zuid Afrika komt, moet je aan de douane vertellen wat je komt doen. Dan krijg je een sticker en een stempel in je paspoort en heb je dus vergunning om 3 maanden in het land te blijven. Als je langer blijft dan 3 maanden (zoals Tamara en ik) moet je dit dus na 60 dagen verlengen. Alleen hadden we dat even gemist en waren dus mooi te laat! M’n visum verloop 24 november en een aanvraag duurt 30 dagen. Moesten eerst dus een brief schrijven waarom we te laat waren :P Nou was dit bij mij niet zo moeilijk (ik ben geopereerd en moest daarvan herstellen ;) ), maar Tamara moest wel even wat verzinnen! Daarna moesten we onze paspoorten inleveren en bleek dat we bij binnenkomst het verkeerde visum hebben gekregen (of we hebben verkeerd gelogen bij de verlening, net hoe je het bekijkt :P)! We hebben een ‘visitor’s permit’ en hadden dus een ‘study permit’ moeten hebben. Moeten nu dus nog wachten totdat ze de douane hebben gesproken (wij blijven volhouden dat het daar mis is gegaan) en dan mogen we pas onze aanvraag weer opnieuw indienen! We moeten morgen terug bellen om te horen wat de douane heeft gezegd :)

Afgelopen weekend hadden we een groep in het Guest House. Alle kamers waren bezet. Het was een groep van een stichting (The Learning Journey) en ze bleven het hele weekend. De eerste avond gingen we braaien. Was heel erg gezellig en zo hebben we iedereen leren kennen! De stichting komt op voor projecten hier in Zuid Afrika en werven dan fondsen in Nederland. Ze waren die dag bij een school geweest en gaan een fonds starten voor een eetzaal met keuken voor de school! Zo ondersteunen ze heel veel mooie projecten hier :D De volgende ochtend weer vroeg op voor het ontbijt en toen de groep naar Hermanus was vertrokken om walvissen te spotten, samen met Tamara alle kamers gedaan. Zaterdag avond gingen we uit eten bij @ 365. Was ook erg gezellig en erg laat geworden! Gelukkig wilden ze zondagochtend niet zo heel erg vroeg ontbijten en hebben we ’s middags ook een lunch voor de groep gemaakt. Na de lunch hebben we afscheid genomen en zij vlogen die nacht naar huis. Tamara en ik zijn daarna nog even in Hermanus wezen eten. Heel veel walvissen gezien :D En ook heel erg dichtbij! Dus dat was wel leuk.

’s Avonds weer lekker met mamma gekletst. Ben weer helemaal bij van wat er in Nederland gebeurd! Klinkt dan toch wel allemaal gek. Ben nu al 10 weken hier en voor mij vliegt de tijd! Had het er van de week met Anita over, dat ik me niet kan voorstellen dat we al over de helft van de tijd zijn! Gaat nu allemaal heel erg snel, over 5 weken komen m’n ouders al hier heen en als ze weg gaan is het al kerst! Verder heb ik niet meer zo veel te vertellen! Een keer een korte blog voor mij doen (heb even een writers block ;) ) maar zal weer wat foto’s plaatsen van mij en Tamara in Kaapstad. Verder heeft Tamara ook weer een blog geschreven, dus voor het volledige verhaal kijk je op: tamaraeijkelboom.waarbenjij.nu en voor alle foto’s op anneloesdejong.hyves.nl :D Tot snel weer!

Mooi blij!

-xxx- Loes.

  • 09 November 2009 - 20:25

    Kel K:

    Hey Loes..
    Weer leuk om van je te lezen! Zit nu op werk (avonddienst) dus heb ik mooi ff wat te doen ;)
    Kussz

  • 09 November 2009 - 23:02

    Sjoerd:

    Heldin, nog even en je pakt die slangen met blote handen op!

    Leuke foto's en veel leuks gedaan, volgens mij wil je daar straks gewoon nooit meer weg? ;)

    Veel plezier nog de tweede helft van je verblijf :)

    Groetjes, Sjoerd

  • 12 November 2009 - 16:24

    Anneloes:

    Wat een heerlijk verhaal weer! Echt leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Volgens mij heb je heel geen tijd om je te vervelen en te werken:P Geniet ervan meis voor je het weten zitten we weer duf in de schoolbanken!

    Liefs Anneloes

  • 14 November 2009 - 11:39

    Ageeth:

    Hallo Anneloes!!!! Wat grappig om jouw verslag te lezen en daarin mijn naam tegen te komen. Zo'n slangefoto heb ik dus ook! Wij zijn nog helemaal vol van ZA en door het vertellen van onze belevenissen, worden mensen enthousiast om ook naar dit prachtige en gastvrije land te gaan.
    Ik blijf je volgen op waarbenjijnu. Groet aan allen daar en nog een fijne tijd! Drukkie van Ageeth (en ook van Paul natuurlijk).

  • 16 November 2009 - 19:47

    Anne-Fleur:

    Heee Anneloes,
    Allemaal weer lekker balen van je visum:S
    Wel weer leuk verhaaltje:D
    Kuszzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pringle Bay

Anneloes

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 2055
Totaal aantal bezoekers 24905

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 14 Januari 2014

Ernst Jan & Anneloes op reis

26 Augustus 2009 - 17 November 2009

Stage @ 3 Flavours Guest House

Landen bezocht: