Another day (@ Pringle Bay) - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Another day (@ Pringle Bay) - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Another day (@ Pringle Bay)

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

16 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

“Another day, another way, for me to open up to you!”

Woensdag waren er geen gasten en was Veronica er, dus hadden we onszelf een dagje ‘vrij’ gegeven. We moesten een aantal essentiële dingen hebben en gingen dus naar de Mall in Somerset West. Het was echt rot weer, dus de weg over de berg was niet zo mooi als anders. Door de regen zag alles er grauw uit en de zee was grijs in plaats van groen en blauw! Bij de Mall aangekomen konden we gelukkig wel droog naar binnen! Voor de ingang stond een boomlange neger met een net zo’n groot geweer… Zag er stoer uit en ik vroeg voor de grap aan Tamara of ze een foto van mij en de man wilde maken. Dat vond ze niet zo’n goed idee :P Toen we langs hem liepen heb ik nog wel lief gedag gezegd, maar hij keek alleen maar boos en zei niks. Toen we door de deuren liepen passeerde net zo’n stoere man met een geld koffer en werd het meteen duidelijk waarvoor de man buiten was! Had Tamara al opgestookt dat er binnen iets aan de hand was, maar ze kwamen gewoon geld halen… Was dus eigenlijk niks bijzonders… ;)

Binnen in de Mall tevergeefs een speurtocht naar schoenen gehouden. Afrika is niet zo best voor je schoenen dus we wilden nieuwe! Maar aangezien het hier zomer wordt, verkopen ze alleen maar open schoenen… En ik kan niet op stiletto’s lopen dus toen hield het op! We hebben natuurlijk wel weer koffie gedronken bij de Mugg & Bean, dat hoort er gewoon bij! Daarna hebben we een afspraak gemaakt bij de kapper (moet ook gebeuren ;) ) en zijn we diverse winkels ingedoken. Heb nog 2 nieuwe truitjes gekocht. Heb eindelijk een tuniek :D De zomer is al bijna voorbij, maar ja… Hier moet hij nog beginnen! En verder een nieuwe handtas waar ik echt super blij mee ben! M’n hele hebben en houden kan er in (en geloof me, das veel! :P) en dan zit hij nog niet vol! Ideaal ding dus ;) Daarna naar de kapper en dat was echt super grappig… M’n haar werd eerst helemaal gewassen (had gedoucht voordat ik van huis ging, maar ach… Je krijgt ook een hoofd massage!) en dat was al leuk, want ben de thuis kapper gewend en die doet dat niet! ;) Daarna werd ik geknipt en geföhnd. Het knippen duurde maar 5 minuten, omdat alleen de dode puntjes eraf moesten. Het wassen en droog föhnen duurde echter veel langer! Vond het dus wel frappant, maar ze had wel haar best gedaan, leek net of ik een hele nieuwe coupe had! Zo krijg je het zelf dus nooit meer, maar dat is altijd zo :P Daarna braaf op Tamara gewacht waar ze wat langer mee bezig waren en zo stonden we dus uiteindelijk anderhalf uur later weer buiten! Vervolgens geluncht en naar de supermarkt geweest, waar we weer even een goede voorraad hebben ingeslagen. Kunnen we tenminste weer even vooruit!

Toen we buiten kwamen, regende het natuurlijk weer! Dus helemaal nat geregend met de spullen inladen, maar daarna weer opgewarmd in de auto. Naar huis rijden ging prima! Begin de weg steeds beter te kennen (weet inmiddels ook de ‘short cut’ en waar ik heen moet als er file staat ;) ) en ben dus gebombardeerd tot LoesLoes… Weet alleen het verschil tussen ‘links’ en ‘rechts’ niet dus in plaats daarvan zeg ik ‘Loes’ of ‘Tamara’… En Tam snapt dan gewoon welke kant ze op moet, dus zo komt het helemaal goed :P

Donderdag moesten we echt weer aan de bak en kwamen ook de gasten! Zijn Nederlandse mensen en blijven het hele weekend! Hebben we gezellig wat te doen :D Ze kwamen echter pas laat dus heb nog tot laat op kantoor gezeten… Tamara was het zat en die was al vroeg naar bed, dus ik heb ze rondgeleid en alles uitgelegd. Hele leuke, lieve en gezellige mensen! Wist alleen niet hoe ze op internet konden komen, dus daar moest ik ze helaas mee teleurstellen. Heb Derick gemaild en die heeft de volgende dag de oplossing terug gemaild!

Pistolen Paultje kwam ook nog langs ’s avonds. Hij had dit keer ook zijn vriendin mee genomen en die wilde het Guest House wel zien… Tamara een rondleiding gegeven. Paul vroeg natuurlijk ook meteen om koffie! We vermoeden dat hij alleen langs komt voor de koffie… Hij komt namelijk bijna iedere dag en verwacht dan gewoon koffie met een koekje! We hebben van de week zelfs speciaal koekjes voor hem gekocht, want als er geen één bij zit, vraagt hij erom :P Hij heeft nu ook een ‘panic button’ in ons huisje geïnstalleerd, namelijk in mijn kamer… M’n hele kamer overhoop, hij had op m’n bed gelegen om erbij te kunnen! Had hem even verontwaardigd mede gedeeld dat, dat niet mijn bedoeling van veiligheid was… Hoef Pistolen Paultje niet in m’n bed, om me te beschermen… Maar goed, nu dus ook een knop in mijn kamer!

De volgende ochtend vroeg op, omdat ik weer naar de KNO arts moest, om beestjes te laten ghostbusteren… Hannahtjie kwam helpen bij het ontbijt, dus Tamara hoefde het niet alleen te doen! Was erg gezellig, maar ik moest toch gauw gaan, anders zou ik weer eens te laat zijn! Het weer was super (buiten waait het nog heel erg hard, dus dan is het gauw koud, maar in de auto met het zonnetje is het heerlijk!) en de bergweg dus ook! Alleen geen tijd om te stoppen, anders was ik weer te laat… Het verkeer zat me mee, want was zelfs 5 minuten te vroeg! De KNO arts vond wel dat er verbetering in m’n oor zat, maar hij was er toch nog niet helemaal tevreden mee… Hij vertelde dat de bacterie niet meer actief was, maar nog wel in m’n oor zat. M’n buisje moet eruit, omdat dat m’n oor open houd waardoor zo alles wat erin komt door gaat naar m’n middenoor, waar het gaat ontsteken. Als het buisje eruit is kan hij ook de bacterie gaan behandelen. En dat kon liever niet te lang wachten… I need you to come in for surgery! Schrik… Dat buisje moet er dus uit en wanneer ik kon! Nou, m’n baas is op vakantie dus het moet even wachten totdat deze weer terug is! O het kan dus niet nu? Nee, dat kan niet… :P Moet nu dus de 22ste oktober in het ziekenhuis in Strand. Dan moet ik daarna onder behandeling blijven, dus ben nog niet klaar na die operatie! Het zou dan wel beter moeten zijn :D

Is nog een heel geregel zo’n operatie, want die moet ik hier namelijk even contant gaan betalen als ik klaar ben… Dit komt, omdat m’n zorg verzekering dit niet van te voren met het ziekenhuis kan regelen. Krijg het wel terug, maar moet eerst zelf voorschieten! Heb dus een offerte van de KNO arts gehad, wat hij kost… En heb nu ook nog een offerte opgevraagd bij de anesthesist, die verwacht ik van de week in de bus en heb een offerte van het ziekenhuis in m’n mail. Maar die van het ziekenhuis is maar een schatting, want je moet namelijk per minuut betalen dat je daar bent! Geen idee of het in Nederland ook zo werkt, maar vond het in ieder geval al vreemd, dat je 3 verschillende mensen moet betalen! Het grapje gaat bij elkaar zo’n € 700,- kosten! En het is maar 20 minuten in het ‘theater’ (wat dus Afrikaans is voor ‘operatiekamer’…) dus moet je na gaan ;) Ben benieuwd!

Toen ik weer terug was bij het Guest House, iedereen ingelicht… Anita gebeld en m’n vader. Heb de laatste meteen aan het werk gezet om te kijken wat m’n zorg verzekering wel en niet vergoed. Daarna kregen we een telefoontje van het bedrijf waar we de bedrijfskleding bij hebben besteld. Het was binnen of we het even op wilden komen halen… Ik was net terug! Dus weer over de berg gegaan naar Somerset West om die kleren op te halen. Had het nog vrij vlot gereden en toen ik er was, stond ik binnen 5 minuten weer buiten… Niet alles was er namelijk, maar dit konden we alvast mee nemen en moeten we de volgende week weer terug brengen. Oké, lekker dus! Ik Tamara onderweg gebeld dat ik dus al weer op de terug weg was en dat het helemaal nergens over ging en dat we nog niet alles hadden. Was binnen anderhalf uur heen en weer geweest. Omdat het vrijdagmiddag was, was het belachelijk druk op de weg, maar zoals ik al eerder vertelde, weet ik inmiddels de ‘short cut’ en kan ik de files op de N2 gemakkelijk vermijden ;) Tot zo ver dus de spannende dingen op vrijdag! Ben vroeg naar bed gegaan, omdat ik de volgende ochtend het ontbijt zou doen. Voor het weekend hadden Tamara en ik het opgesplitst, zodat de ander kon uitslapen.

Zaterdagochtend dus al vroeg ontbijt gemaakt en een babbeltje met de gasten gemaakt. Ze gingen die dag walvis varen! Ze dus veel plezier gewenst en daarna aan de slag gegaan in hun kamer. Ze wilden namelijk upgraden naar een superior kamer en ik moest dus al hun spullen verhuizen… Ging gelukkig vrij vlot en Veronica heeft meteen de comfort kamer weer schoon gemaakt. Was die ook gelijk weer netjes! ’s Middags samen met Tamara nog even naar Kleinmond geweest, om wat boodschapjes te halen en om kralen te halen voor Cleduus. Die is voor de muurschildering in de lounge iets met kralen aan het maken, alleen waren die nu op. Helaas was de kralenwinkel dicht en is die pas op dinsdag weer open. Kunnen dan dus pas nieuwe halen… Ik ben ook nog wezen gymmen en ’s avonds zijn Tam en ik uit eten geweest bij @ 365 in Pringle Baai. Was erg gezellig! Daarna ging Tamara naar bed, omdat zij de volgende dag vroeg op moest voor het ontbijt en ben ik opgebleven totdat de gasten weer terug kwamen. Ze kwamen vertellen dat ze helaas de volgende ochtend moesten vertrekken en dus de laatste nacht niet meer bij ons konden blijven. Daarom dus toen afscheid van hen genomen en ze een fijne avond gewenst. Gauw Tamara ge-sms’t dat ze een uurtje vroeger op moest, want de gasten wilden al om 7 uur ontbijten, zodat ze op tijd weg konden.

Zondag een luie dag gehad… Ik mocht lekker uitslapen, was alleen al weer om half 6 wakker! Schoot niet echt op dus, maar ben stug in bed gebleven en heb in m’n boek gelezen. ’s Middags zijn Tamara en ik bij Hannahtjie geweest! Was erg gezellig :D De schoondochter van Hannahtjie zet gel nagels en Tam wilde die graag. Aangezien ik al lange nagels van mezelf bezit, heb ik gepast en gezellig thee gedronken met Hannahtjie ;) Was erg leuk, maar konden niet te lang blijven en zijn dus zodra Tamara klaar was, weer terug naar het Guest House gegaan. Aangezien daar niets te beleven was, zijn we weer eens naar Cubaña in Hermanus geweest. We wilden nou toch wel eens weten hoe het zat met die ober en waarom hij niet meer had gebeld. We hadden dit keer een veel gezelligere serveerster en hebben het weer prima naar ons zin gehad! De ober aan wie we de vorige keer het telefoonnummer hadden gegeven, maakte de rekening voor ons op. Dit keer kregen we onderaan de rekening een aantal vragen die we moesten invullen, namelijk:
Name:
Cell number:
Comments:
Was hij nou ons nummer kwijt geraakt? Dit hoefden we de vorige keer namelijk niet in te vullen! We zullen zien hoe het verder gaat en of hij dit keer wel belt…

Maandag weer hard aan het werk gegaan. Schieten erg op met onze opdrachten! Hebben opdracht 1 af in het Nederlands, moeten die nu alleen nog vertalen naar het Engels. Kunnen we als Anita terug is verder met ons bedrijfsproduct! ;) De opdrachten voor Anita schieten ook erg op. Wie we wel misten op maandag was Pistolen Paultje. Hij is niet eens langs geweest! Had genoeg koffie op zeker die dag :P Of hij heeft een nieuwe klant met betere koffie ;)

Dinsdag kwam Helene van Straten, onze stagedocente, een kijkje nemen bij het Guest House. Het was erg leuk om haar te zien! Ze was heel erg enthousiast en het was heel erg gezellig. We kregen allebei een zak drop, omdat ze dit zelf heel erg miste toen ze in het buitenland zat. Alleen kunnen we hier gewoon Venco drop kopen, maar dat maakt niet uit! Het ging om het idee en dat was heel erg lief :D We hebben heel lang gebabbeld over van alles en nog wat en hebben haar een uitgebreide rondleiding gegeven. ’s Avonds gingen we met Helene en alle andere stagiaires, die in en om Kaapstad zitten, uit eten. In Kaapstad! Op de weg er naartoe ook nog walvissen gezien! De dag kon niet meer stuk ;) Helene brengt geluk, want we hebben ze zelfs uit het water zien opspringen! Helaas heb ik geen foto’s, omdat het te ver weg was voor m’n camera. Helene heeft echter wel een mooie foto kunnen maken waar de staart van de walvis heel mooi opstaat! Die gaat ze nog naar ons mailen :D Daarna dus door naar Kaapstad. Ik heb in de Citi voorop gereden en Helene samen met Tamara achter me aan. Dit omdat ik namelijk de weg naar Kaapstad kende. In Kaapstad zelf, hebben we gewisseld en is Helene voorop gaan rijden. De stad was echt geweldig! Hadden alleen nog maar de Waterfront gezien, dus zo door het centrum was super! Hebben over Longstreet gereden (dat is zeg maar DE straat in Kaapstad waar je kunt eten, drinken en stappen!) en in een zijstraatje geparkeerd.

Daarna dus over Longstreet gelopen en m’n ogen uitgekeken. Voelde me bijna net zo’n Japanner als Sjoerd is geweest in New Orléans! Was super gaaf en heel erg druk. Dat waren we na 7 weken in de rust van Pringle Bay helemaal niet meer gewend! We gingen eten bij Cape to Cuba, een hele gezellige tappas bar. Er zijn totaal 7 studenten in de omgeving van Kaapstad, maar helaas kon Mieke niet komen. Zij zit in Wellington bij de Diemensfontein (een wijnlandgoed, een uurtje van Kaapstad) en had helaas geen vervoer. Lisette, Ninke en Bob waren er al en we hebben dus gezellig met hen kennis gemaakt :D Joyce was wat later, maar zij moest ook nog even zoeken. Ze was pas de avond ervoor aangekomen en moest nog even wennen! Heerlijk gegeten, gebabbeld en kennis gemaakt. Tamara en ik zijn al uitgenodigd om een keer een weekendje over te komen (Bob en Ninke delen een appartement op de Bo-Kaap waar we kunnen slapen en Joyce heeft 2 stapelbedden waar we ook altijd nog kunnen blijven!) dus dat komt helemaal goed :D Na een gezellige avond, weer terug gereden naar Pringle Bay. Was nog even leuk in Kaapstad, want ken midden in het centrum, de weg natuurlijk niet! Gelukkig had ik de weg nog best goed onthouden en zo zaten we dus 5 minuten later weer op de snelweg :P De weg over de berg was natuurlijk weer pikken donker! Maar heb rustig aan gereden en het ging heel erg goed! Waren na een uurtje weer thuis.

De rest van de week hebben we hard gewerkt aan onze opdrachten en heb iedere dag gesport. Alle activiteiten staan nu op de website (nog wel offline, maar ze staan er in ieder geval alvast op! Nu hoeft Derick ze alleen nog goed te keuren en online te zetten!) met allemaal plaatjes erbij. Ook heb ik het informatieboek voor in de kamers af! Heb hem in 2 talen gemaakt dus dat is ook weer multifunctioneel ;) Donderdag middag lag het internet er wel nog weer even uit, dus toen zijn we over de berg gegaan, om de bedrijfskleding terug te brengen. De broeken waren goed, maar de bloesjes en polo’s vonden we niet mooi. Daar moeten we nu dus nog wat anders voor zoeken. Verder hebben we eigenlijk niet zo veel beleefd!

Wil nog even de Royal’s feliciteren met hun 2 jarig bestaan! Gaat al weer snel :D Heb nog wel een vraagje… Waar blijft dat boek? Wacht er met smart op :P Verder ben ik ook afgelopen week nog jarig geweest! Heb nog wat verjaardagskaarten binnen gekregen ;) Waren wel de laatste nu denk ik! Verder krijg ik iedere week een kaart van oma. Heb hem voor deze week ook weer gehad hoor oma! Is altijd leuk, post! Nog geen offerte gezien, maar die komt hopelijk ook snel! De tijd gaat nu trouwens eigenlijk wel snel! Zit hier nu al weer 7 weken en we zijn op 1/3e zoals Tamara had uitgerekend. Schiet al lekker op! Nog maar 13 weken, klinkt lang, maar is al minder dan 100 dagen! Al heb ik niet heel erg last van heimwee op het moment. Gaat eigenlijk wel goed :D Al lijkt het me wel heel leuk om straks iedereen weer te zien! Maar tot die tijd nog even lekker hier genieten ;) Het weer blijft trouwens schommelen… Zo schijnt de ene dag het zonnetje en regent het de andere dag weer! Verder is het ook nog niet lekker warm. Zo’n 17 tot 18 graden, maar het blijft nog steeds erg hard waaien! De wind maakt het koud. Maar goed, ga er voor nu weer mee stoppen! Tot snel weer!

Mooi blij!

-xxx- Loes.

  • 17 Oktober 2009 - 02:05

    Annelies And Aad:

    Hi Anneloes, nice reading about you. We are having a plesant stay in Australia with Mia and Bill and the kids and leaving today to make our trip to Cairns in the camper van.
    See you, love Annelies and Aad

  • 17 Oktober 2009 - 13:14

    Oma:

    ben laat om je verslag te lezen ja die uowe oma heeft het veel te druk maar wel gezellig druk.
    alhoewel vanmorgen bij Dik van der Meer zijn uitvaart geweesd Dik was eerst getrouwd met Nel van T.Mien en nu 4 jaar met Joan van Velzen Jammer hoor ze hadden het goed.
    maar het is net een reuni zegt men wel eens en dat was zo.
    schrijf maar hier en verder op de mail morgen. nu tot schrijfs doei kusje van Oma.

  • 17 Oktober 2009 - 15:05

    Sjoerd:

    Zie ik daar opeens mijn naam voorbij komen? Leuk dat je nu eindelijk de walvissen ook hebt gezien, neem je er de volgende keer eentje mee naar huis? ;)

    Groetjes en veel plezier in het zonnetje daar!

  • 17 Oktober 2009 - 15:54

    Kelly K:

    Hey Loes!!
    Zo blijf je bezig met je oor heh... :S Maar er zit verbetering in gelukkig! :D
    Vanaaf hebben we weer een leuk feesie, we zullen ff op je proosten!!
    Kussz

  • 17 Oktober 2009 - 20:43

    Anneloes De Jong:

    Zeg Sjoerd... :P
    Er staat al 2 weken een foto op m'n hyves met jouw naam erbij, omdat ik wilde weten hoe de toren op de foto heette... Daar reageer je niet op! Maar noem ik je 1x in m'n blog en schrijf je iets ;) Wel schattig hoor! Spreek je snel weer :P

  • 18 Oktober 2009 - 22:24

    Je Moedertje:

    zondag heb je niet gesproken was je uit.ik heb je verslag gelezen en vind het leuk om te lezen dat kaapstad gezellig is lijk op amsterdam? papa heeft niets gezegt van vrijdag dus we moeten nog wel even bij praten tot gauw xxxmam

  • 19 Oktober 2009 - 06:39

    Anneloes De Jong:

    Hey Mam,

    Ik had jullie ge-sms't! Het internet lag er gisteravond uit en daarom kon ik niet online komen... Lag juist al heel vroeg op bed! Hopelijk ben je vanavond een beetje op tijd klaar en spreek ik je dan nog even!

    -xxx- Anneloes.

  • 22 Oktober 2009 - 09:54

    Anne-Fleur:

    Hee Anneloes,
    Ik zal eens even aan die meiden vragen waar deel 2 blijft want dat kan natuurlijk niet he wel deel 1 krijgen maar niet deel 2;)
    Veel sterkte met de Operatie
    Dikke kus en nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pringle Bay

Anneloes

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 24903

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 14 Januari 2014

Ernst Jan & Anneloes op reis

26 Augustus 2009 - 17 November 2009

Stage @ 3 Flavours Guest House

Landen bezocht: