Pinguïns en pillendozen… - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Pinguïns en pillendozen… - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Pinguïns en pillendozen…

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

07 September 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

Ik heb begrepen dat ik inmiddels een zeer uitgebreide, maar trouwe fanclub heb en dus moet blijven schrijven… Wat ik geen straf vind, het is juist heerlijk om even alles van je af te kunnen schrijven! Er gebeurd ook zo veel ;) Maar goed, die fanclub dus… Ik heb een hele lieve en trotse vader (:D) die de hele KLM mijn verhalen laat lezen. Daarom bij dezen: Een speciale korting voor de gehele KLM staf! Voor meer informatie kunt u mailen naar info@3flavours.co.za en er dan even bij vermelden: “KLM korting”. Dan zullen we eens zien wat we kunnen regelen ;) Komt allen deze kant op!

Verder heb ik ook een hele lieve en trotse opa die iedereen aan de bar in de manege mijn verhalen laat lezen. Daarom bij dezen: Ook een speciale korting voor de ex-Poelruiters! Al hoorde ik dat de meesten al eens zo ver weg waren geweest? Ach ja, we kunnen niet met kortingen blijven strooien, maar iedereen is natuurlijk welkom! De website is: www.3flavours.co.za! Ik vind het echt heel leuk dat iedereen mijn verhalen leest en dus zelfs uitkijkt naar een nieuw stuk! Wordt er bijna verlegen van ;)

Maar goed, waar was ik gebleven? Volgends mij woensdag! Die dag hebben we niet veel bijzonders gedaan. We hebben braaf de hele dag gewerkt en zijn ’s middags naar de sportschool geweest. Althans, dat was de bedoeling… Anita ging niet mee die dag dus Tamara en ik waren met zijn tweeën. En wat hadden we nou bedacht… Dat we gingen lopen naar de sportschool! Moet ik even bij vermelden dat het Guest House net buiten het dorp ligt en het dus wel een eindje lopen is. En we waren natuurlijk verdwaald ;) Pringle Bay is echt een dorp van niks, maar wij konden het weer niet vinden! Liepen Jut en Juul met hun ziel onder de arm :P De sportschool niet gevonden dus maar weer terug naar 3 Flavours. Wel ruim een uur gelopen, dus dat hebben we ook als ‘sport’ beschouwd, al konden we Garry niet vertellen hoeveel calorieën we nou verbruikt hadden ;)

Donderdag was niet zo’n leuke dag! Ik ben die dag naar de dokter geweest, omdat m’n oor nog steeds niet over was! Ik zal even beginnen bij het begin… Ik was 3 weken geleden op vakantie in Gran Canaria en daar heb ik oorontsteking gekregen. Nou ben ik een fanatiek oorpatiënt dus keek ik er in het begin niet zo van op. Maar toen de reisleider vertelde dat je zo niet mag vliegen en dat hij ook al een andere jongen had die 2 weken langer moest blijven, omdat hij oorontsteking had, besloot ik om toch maar even daar langs de dokter te gaan! Na een injectie, een antibioticakuur, pijnstillers en de belofte dat ik de volgende dag weer kwam, stikkend van de lach weer terug naar het appartement (lees: na “open your mouse” en “in your toef” kwamen we niet meer bij!) om gauw om te kleden. Na het eten braaf de pillen ingenomen, maar ’s nachts ging het niet helemaal goed. Ik kon niet zo goed tegen die antibiotica en m’n vriendinnen hebben me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd ik opgenomen en na allemaal onderzoeken (ze kunnen geen bloed prikken in dat Spanje zeg! Ben er nog blauw van…), 6 infusen en een hoop spanning (mag ik nou wel of niet naar huis? Hoe laat komt de dokter? 4 uur? Dat wordt op zijn Spaans dus half 6…) mocht ik uit eindelijk toch met m’n vriendinnen mee naar huis! Maar ja, dan terug in Nederland toch maar even langs de KNO arts. Had zoveel rommel uit Spanje mee gekregen, toch maar even checken! Ik werd in het Rijnland getest op een ziekenhuisbacterie, heb even naar de KNO arts gezwaaid (had het druk denk ik, want hij keek even in m’n oor en ging er weer vandoor!) en kreeg daarna oordruppels mee. Mocht na al die moeite gewoon vliegen naar Zuid Afrika! Maar toen werd ik ineens 2 dagen voor vertrek gebeld met de mededeling dat ik een Spaanse ziekenhuisbacterie had! Nou lekker is dat dus, ze maken er een hoop ophef over, maar vervolgens wordt je niet behandeld. Maar goed, ben in Afrika dus dat is allemaal goed gegaan!

Maar dat oor bleef ontsteken, dus braaf hier naar de dokter. Ik zit bij dokter Flip :P En dokter Flip is heel lief! Hij heeft veel ervaring met KNO dus dat is ook geruststellend! Maar wat was de conclusie… Ik heb een schimmel in m’n oor! Dus heb nu een bacterie en een schimmel… Kortom, ik ben een en al leven! ;) Maar goed, die schimmel komt door alle antibiotica die ik heb gehad, dat stimuleert de groei ervan ofzo… Nou ja, ik ben geen dokter dus vond het allemaal al lang prima! Hij heeft met alcohol de meeste gedood en ik kreeg ook nog een pil die de rest doodde! Ik kreeg ook nog pillen om m’n verbindingsbuizen met m’n mond open te krijgen. Kort om, ik kon m’n geluk weer niet op! Was daarna wel redelijk beroerd, dus ben niet meer wezen sporten.

Vrijdag hebben we het eerste wild gezien! De honden, Manga en Biko, hadden speciaal voor ons een mol gevangen en die voor de deur gelegd… Nou, hoe lief wil je het hebben? Mol dus even verwijdert voordat een slang denkt dat ie een lekker makkelijk hapje heeft en bij ons voor de deur gaat liggen! Je bent bang of je bent het niet ;) Daarna braaf de hele dag gewerkt, ’s avonds weer wezen sporten en toen bij thuiskomst hadden we nog meer wild! Er zat een hagedis bij ons in huis! Lekker, die mol ging nog wel, maar deze vonden we allebei niet zo tof… Dus maar naar het huisje naast ons, waar Cleduus en Mumbassa zitten die alle klusjes rond om het Guest House doen. Wij op zijn liefst gevraagd of ze hem alsjeblieft weg wilden halen! Mumbassa ging wel mee en die heeft hem even weg gehaald! Toen we het de volgende dag aan Derick vertelden, schoot die in de lach! Mumbassa werkt hier alleen in het weekend en door de weeks bij Derick op de bouwplaats. En nou wil het dat Derick vrijdag op een bouwplaats een slang had gevangen die, zoals hij het zei, daar rond liep (?) te banjeren! Hij vertelde dat alle werknemers niet wisten hoe hard ze weg moesten rennen toen hij met dat beest aan kwam! Hij zei: “Hoe meer kleur die beesten hebben, hoe harder ze gaan lopen!” En Mumbassa liep voorop ;) Maar hij durfde wel voor ons de hagedis weg te halen… Zo zie je maar wat vrouwelijke charme kan doen :P

Zaterdag gingen we weer over de berg, dit keer naar Somerset West. Ik kan maar niet genoeg krijgen van die weg over de berg langs de zee! Het uitzicht blijft zo prachtig mooi! Verder is er altijd wat te zien… Er zat een aap op de weg en beneden in de zee zwemmen zeehonden (en dan natuurlijk ook haaien die gek zijn op een hapje zeehond of surfer!) en even verder op is het surfstrand waar alle beach boy’s (heb Robby nog niet gespot ;) ) het hele weekend kamperen en dan dus de hele dag surfen! Weer veel te zien dus! In Somerset naar de Mall geweest! Hebben we ook veel leuke dingen gezien! Zoals hele grote tv schermen met banken ervoor. Heel mannelijk Afrika staat of zit daar dan voor en volgt als 1 man de rugby wedstrijd die op dat moment gespeeld wordt! In elektronica winkels, waar de tv’s natuurlijk ook aan staan, is het een drukte van jewelste en al het personeel kijkt gezellig mee! Zo werkt dat dus hier… Manlief wordt gedumpt bij zo’n scherm terwijl de vrouwen lekker gaan winkelen! Hoe zijn echte (meestal blanke) Afrikanen trouwens te herkennen? Een polo, te allen tijde een korte broek (is een essentieel punt, anders hoor je er niet bij!) en ze lopen allemaal op blote voeten! Zomer of winter… Maakt niks uit :P Verder niets gekocht, maar wel lekker geluncht (voor € 6,00!!!) en rond gekeken. Heb nog een hele speurtocht gedaan naar plastic mandjes om m’n sokken in te doen, voor in m’n kleding kast, maar tevergeefs! Kennen ze blijkbaar niet in Afrika, orde in je kast! Toen we terug waren, gingen we weer sporten, maar voordat we naar de sportschool gingen, eerst nog even langs de bakker om een taart te bestellen. Tamara is woensdag jarig en dat gaan we natuurlijk vieren! Maar goed, toen we daarna weg wilden rijden om naar de sportschool te gaan, ging het niet helemaal goed! De auto heeft een alarm en nadat je hem hebt gestart (dus ook als hij uitvalt terwijl je rijdt) moet je op een knopje drukken om hem uit te zetten. Alleen dat ging niet helemaal goed, dus terwijl we in de auto zaten en hem aan probeerden te krijgen, ging het alarm af! En we kregen het niet meer uit, dus hadden de grootste lol! We kregen allebei een rode kop (heel Pringle Bay liep natuurlijk uit) en kwamen niet meer bij! Gelukkig hebben we heel vaak dit soort momenten en is het dus erg gezellig! Maar daarna dus actief gesport (ja, we gaan echt elke dag!) en toen lag ik al met m’n goeie gedrag om 20.54 uur (!!!) in bed. Behoorlijk triest, dus we hebben afgesproken dat we volgende week zaterdag maar eens de plaatselijke pub gaan verkennen…

Zondag dus uitgerust op en kwamen Piet, Bep en Margreeth langs. Die gingen terug naar Nederland en laten dan hun auto bij 3 Flavours staan (tuurlijk passen we op de Volvo!!! :P). Na een uitgebreide, gezellige lunch ging Derick ze naar het vliegveld brengen en gingen Tamara en ik naar de pinguïns! Daar had ik echt al de hele week naar uit gekeken dus had er ook heel veel zin in! En ze zijn toch schattig! De pinguïns hé ;) Heb natuurlijk belachelijk veel foto’s gemaakt! Zal er dus maar een paar bijvoegen zo meteen… Daarna weer gesport en hebben we weer gekookt. Bloemkool en broccoli met een papje :P ’s Avonds met mama op MSN gezeten (ging goed hé mam?) en ben nu dus weer op de hoogte van alle ins en outs op de manege! Gefeliciteerd met je winstpunten Natas! :D Ook heb ik de jonge katjes even bewonderd (let op! Je kunt in Afrika geen ‘poesjes’ zeggen, want dan bedoel je in hun ogen wat anders! :P), zijn bijna net zo schattig als de pinguïns ;) En Daan in de springles op Binky! Ging goed zei tante Mary! Als ik terug ben, kom ik een keer kijken :)

Vandaag weer met dokter Flip gebeld! M’n oor is nog steeds niet over dus moest weer langs komen. Was er braaf om 09.00 uur (afgesproken tijd) en toen kreeg ik te horen dat Flip er nog niet was en dat ik maar even moest wachten… Om half 10 werd ik eindelijk geroepen (Flip was er nog steeds niet) en werd ik door gestuurd naar de ‘apteek’ om daar een receptje op te halen… Flip heeft dus niet eens gekeken! Maar goed bij de ‘apteek’ was ik te snel, want daar hadden ze het recept nog niet… Weer heen en weer gebeld met Flip en toen kon ze het klaar maken… Heb dus een hele pillendoos gekregen :P Heb nu zware antibiotica en nog 2 andere soorten pillen waarvan ik geen idee heb wat ze doen, maar neem het maar braaf in! Flip zegt dat ik anders doof wordt en dat willen we natuurlijk niet! M’n oor is al heel erg beschadigd, dus ben waarschijnlijk al dover dan dat ik eerst was :( Maar ja, nu niks meer aan te doen en het is gewoon weer afwachten. Moet Flip vrijdag weer bellen! Ben na de dokter nog even snel sap wezen halen in de supermarkt en raad eens wat ik toen vond! Mandjes! Heb nu dus eindelijk orde in m’n kast, het kost een beetje pijn en moeite hier af en toe :P

Zo, dat waren alle avonturen wel weer voor nu! Heb 2 kantjes vol geschreven (misschien heb ik dan toch m’n roeping gemist? :P) en vind het wel weer mooi! Er waren natuurlijk nog veel meer kleine details, maar dat vertel ik wel weer als ik terug ben! Moet dan ook nog een beetje verhalen hebben ;) Ga nu nog even proberen om wat foto’s te plaatsen (heb er weer een paar verwijderd dus dat moet lukken!) en dan weer terug naar ons hutje samen met Tamara!

Verder voor iedereen die reageert… Blijven doen! Is echt geweldig leuk en zo blijf ik ook nog een beetje in contact met Nederland! En Royal’s… Waarom een vergadering over dat boek? Kunnen jullie gewoon sturen hoor :P O! Mocht er iemand trouwens wat willen sturen, voor bijvoorbeeld m’n verjaardag ofzo (25 september, hint hint!) moet je duidelijk opschrijven wat er in de doos zit! Anders komt die doos het land niet in ;) Zijn ze erg streng in hier! Maar ja, vooral lekker blijven reageren dus! Ben er heel erg blij mee :) Tot snel weer!

Mooi blij!

-xxx- Loes.

  • 07 September 2009 - 19:10

    Diederik:

    Om m'n eer hoog te houden:

    Banaan!

  • 07 September 2009 - 22:30

    Je Moedertje:

    died vindt het ook leuk leest snel je verslag print het uit voor opa en oma.

  • 08 September 2009 - 08:02

    Marijke:

    Hey meis!
    Wat een leuke verhalen allemaal :) fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! geniet er maar van.
    Dikke kus, Marijke

  • 08 September 2009 - 10:22

    Nanda:

    Hee meis,
    Ik kan precies hetzelfde over jou zeggen, mooie omgeving ook in zuid afrika :D
    En die pinguins zijn echt geweldig haha!
    Veel plezier nog, geniet ervan he! We keep in touch,
    Liefs Nanda

  • 08 September 2009 - 12:46

    Marloes Drenthen:

    He Loes!

    Leuke verhalen! ben weer helemaal op de hoogte! Gelukkig hebben wij het hier nu ook 26 graden dus jaloers hoeven wij niet te zijn ;) (*geldt alleen voor het weer*). Ik kijk uit naar je volgende verhaal en sterkte met je oor!

    Liefs Loes

  • 08 September 2009 - 15:12

    Alisja:

    Anneloes het is dat ik niet zolang van huis ken anders zou ik best bij je langs willen komen het ziet er tof uit hoor!!maar het is de moeite niet om voor 2weken te gaan denk ik zo!!! en blijf schrijven he ik vind t leuk om te lezen!! Je moeder heeft een mooi paardje gekregen hoor!! Nou ik zal snel weer wat mailen hoor!! binnenkort met die meiden een weekendje weg dus dat word weer gezellie xxx

  • 08 September 2009 - 15:37

    Kelly K:

    Hey Loes..
    Zo! Dat was weer een heel verhaal :P Je hebt idd je roeping gemist haha.. Balen joh van je oor! En nou zijn ils en ik er ni eens bij om dr. Flip belachelijk te maken (A)
    Nou.. Lees snel weer van je meis!!
    Dikke kus

  • 08 September 2009 - 19:17

    Brenda:

    Hey Anneloes,

    Ben net terug van vakantie en vindt in mijn mailbox jouw leuke reisverhalen. Jammer dat we elkaar niet meer hebben gesproken voor je vertrek. Klinkt goed allemaal zeg. Zo te horen heb je het er prima naar je zin. Geniet er maar lekker van en doe lekker veel ervaring op.

    Heel veel liefs,

    Brenda, Edwin, Thijs en Nora

  • 09 September 2009 - 14:13

    Melanie:


    Hoi anneloes,wat onwijs leuk om je verhalen te lezen!!
    Volgens mij heb je het prima naar je zin,houden zo!!
    Beterschap met je oor,en heel veel succes nog daar.
    Tot gauw1
    veel liefs Xxx

  • 10 September 2009 - 16:20

    Nokkie:

    Hoi Anneloes,

    Wauw, je had echt schrijfster moeten worden: geweldig leuk om te lezen, net of je een beetje meekijkt over je schouders!!! En geweldig die pinguins, maar maak je de volgende x ook een foto van die aap? En van de mol en van de hagedis... Ben benieuwd naar je komende week!!!
    Zorg goed voor jezelf en je oor!!!

    Groetjes,
    Nokkie

  • 11 September 2009 - 12:19

    Waldrada:

    Jeetje meis, wat een verhaal weer! Vind het super leuk om te lezen! Fijn dat je het zo leuk hebt daar. En hopen dat je oor het 'blijft doen'...

    Niet teveel sporten hoor! Er moet wel wat van je over blijven!! ;)

    Ik ga weer verder met (zucht) studeren.. Goede afleiding om je verhaal even te lezen!

    Zet hem op daar, en ik ga zondag tijdens de kroegentocht zeker een drankje op je drinken!

    Liefs, van mij

  • 11 September 2009 - 19:33

    Oma Bep:

    wat een goed verhaal kun jij schrijven zeg.haal het uit de pc en kan het nog eens lezen.bijna jarig en denk aan jou .liefs van oma doei

  • 16 September 2009 - 05:39

    Lara:

    Hee Anneloes, nou als ik dat zo allemaal lees en zie wordt ik bijna een jaloers!!!! :-) Wat een schitterende verhalen!

    Maar ook bij Hoogenboom Ruitersport maken ze mooie kiekjes dus de site staat weer vol met nieuwe foto's (en nieuwe oude foto's)!

    Ik kwam nog een fantastische foto van jou tegen op ponykamp in de keuken, die heb ik er voor je eigen bestwil maar even tussenuit gehaald! (wat kan jij een gekke bekken trekken zeg :-P !!!)

    Nou de groeten weer enne moet er ondertussen ook niet een beetje hard gewerkt worden daar???? Ik lees alleen maar over leuke en gezellige tripjes! HaHa, nee hoor geniet er maar lekker van!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pringle Bay

Anneloes

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 24906

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 14 Januari 2014

Ernst Jan & Anneloes op reis

26 Augustus 2009 - 17 November 2009

Stage @ 3 Flavours Guest House

Landen bezocht: