Diewe gevang na jagtog... - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Diewe gevang na jagtog... - Reisverslag uit Pringle Bay, Zuid-Afrika van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Diewe gevang na jagtog...

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

27 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Pringle Bay

Hallo allemaal!

Het eerste Afrikaans is geleerd! Diewe gevang na jagtog is eigenlijk dat de boeven na een achtervolging zijn gepakt, maar dit klinkt natuurlijk veel leuker! En zo gaan we in korte tijd nog veel meer leren door de krant te lezen en door vooral het nieuws te kijken, want daar spreken ze ABZA!

Maar om te beginnen bij het begin... De vlucht... Onee! Het afscheid... Zaterdag van de hele familie afscheid genomen. Was erg gezellig en een hoop bemoedigende woorden. Echt allemaal heel erg bedankt! Zondag gezellig met m'n vriendinnetjes afscheidsborrel gedaan en daarna bij Hoogenboom gegeten. Weer een hoop knuffels uitgedeeld en super cadeau's gehad. Leesvoer genoeg ;)

Dan woensdagochtend mama en Diederik gedag gezegd. Died kwam er zelfs z'n bed voor uit en toen om 07.30 uur naar Schiphol vertrokken. Het blijft raar dat papa me weg bracht... Hij heeft me al zo vaak op Schiphol afgezet als ik naar Apeldoorn ging, maar dit was toch anders. Op Schiphol aangekomen de bagage ingecheckt en dan blijkt dus dat je te veel bij je hebt... 26 kilo mag niet, mits je bijbetaalt (lees: € 180,-!!!) en verder niet zeurt. Les voor de volgende keer: neem zo veel mogelijk handbagage mee! Dacht ik dat ik een grote, zware tas had... Viel best mee hoor mam! Je mag gewoon een hele rolkoffer mee nemen! (Wat trouwens best slim is, want op Cape Town International Airport moet je heel ver slepen met die bagage! En ja pap, je had gelijk... Ze hebben daar geen karretjes :P) En die koffers passen ook makkelijk in die vakken boven je hoofd als verder het gehele vliegtuig leeg is ;)

Na controle aan de gate en een stoelnummer te hebben gekregen mochten we instappen en was het dus zeker dat ik zou vlieggen! Ik had de beste plaats (stoel 16J), net boven de vleugel (Zei het toch pap!?!) en helemaal vooraan. Had verder de hele rij voor mezelf (Wat na 4,5 uur vanuit Gran Canaria stijf op elkaar gepakt zitten dus echt super was) en op iedere stoel lag een dekentje en een kussentje. Wat een luxe vergeleken met de chartervlucht van Transavia (Wat verder helemaal prima was hoor, maar dit was gewoon beter :P)! De vlucht was verder heerlijk en heb er echt van genoten. Je wordt continu prima verzorgd en vertroeteld en niets is te gek! Je hebt je eigen privé scherm en je eigen afstandsbediening(!) en je kunt kijken / luisteren wat je wilt... Film, tv-series en muziek. Heb de eerste 10 hoofdstukken van het boek van Angela gelezen (Heb hem al bijna uit btw ;) Kun je de andere delen ook sturen? :P) en even geslapen... Kon natuurlijk lang uit liggen! Eten was ook prima te hachelen en het belangrijkste... Heb bijna geen pijn gehad in m'n oren! Hebben nog wel wat turbelentie (Of hoe je dat ook schrijft...) gehad, maar vind ik net een achtbaan, dus heb er geen last van gehad!

Wat wel ontzettend leuk was, dat het heel erg helder was. Parijs was na 30 minuten al in zicht en heb verder de middelandse zee gezien en de sahara woestijn. De jungle met een bruin slingerende rivier er doorheen. Een prachtige zonsondergang boven de wolken en dan natuurlijk nog de landing in het donker boven Kaapstad. Wat een hoop lampjes! Echt prachtig.

Op het vliegveld aangekomen dus een heel eind met m'n bagage gesleept en dan in de rij voor de douane... Omdat ik voor in het vliegtuig zat, stond ik gelukkig vrij vooraan en was ik dus ook snel aan de beurt! Ze keken wel even op van m'n Trainee Agreement, maar mocht daarna gelukkig doorlopen. Koffer kwam bijzonder snel! Was er natuurlijk als laatste in gegaan toen bleek dat mijn IPB aanvraag gehonereerd werd en ik mocht vliegen! Daar hadden ze gelukkig wel karretjes voor, dus nadat dat ding erop gehesen te hebben door naar Customs. Natuurlijk aangehouden... "Heeft u iets aan te geven mevrouw?" Denkend aan de koffiepads en hagelslag in m'n koffer... "Nee!" Kan blijkbaar heel overtuigend kijken, want mocht na m'n welkomstcadeautje te laten zien (klein zakje snoepjes) toch doorlopen. In de ontvangsthal op zoek naar Derick en Anita... Bleek dat ik veel te snel door de douane was! Ze waren er nog niet en ik moest even wachten. Mijn vlucht was de enige die op dat moment geland was, dus het was rustig.

Daarna mocht ik in de Dinky Toy! Is een super wagentje met het stuur natuurlijk links! Wist ik, maar moest toch even wennen. Gaat wel heel snel ;) Alleen blijf ik me nog steeds verbazen over de man die ik midden op de snelweg in de middenberm zag lopen! Derick vertelde dat, dat hier de gewoonste zaak van de wereld is. Ze steken de snelweg zelfs over. Je mag hier btw op de snelweg 120! Reken maar uit dus... Heel bijzonder :P De "laatste etappe" was 'de weg over de berg' en Anita vertelde dat die het hele eind langs de zee liep. Alleen in het donker natuurlijk niet te zien... Verlichting kennen ze hier niet dus alles is pikke donker... Wat de sterrenhemel wel weer heel goed oplicht! Derick vertelde dat je heel vaak zelfs de melkweg kon zien! Zeker met volle maan, maar dat is pas volgende week.

Bij het Guest House aangekomen nog even een kopje thee gedaan en verder een kleine rondleiding gehad. Het is allemaal echt prachtig mooi! Maar die foto's komen natuurlijk nog... Daarna naar 'ons' huisje. Het is echt een heel lief, klein en schattig hutje! Daar moet ik ook nog foto's van maken, komen ook nog ;) Gauw in bed gedoken. Het was maar goed dat ik m'n 'lelijke' trainingsbroek mee heb genomen mam, want het is hier stervens koud! Lekker met sokken aan in bed :P

Vandaag weer vroeg op om Tamara op te halen. Weer 'over de berg' en nu alles kunnen zien. Het is echt prachtig! Je kunt de overkant, Kaapstad dus, gewoon zien en verder de binnenzee, heel mooi. Heb daar foto's van gemaakt, dus die zal ik toevoegen. Anita vertelde ook dat je soms walvissen in de binnenzee ziet en dat er Bavianen soms op de weg lopen. Die schijnen Pringle Bay te teiseteren dus overzal zitten ook tralies voor. Maar de dieren heb ik nog niet ontmoet. Gelukkig maar, want er zitten hier dus ook slangen!!! Vertelde dat ik er bang voor was, maar de gemiddelde Afrikaan schijnt er nog banger voor te zijn, dus we zullen wel zien. Of nouja, liever niet natuurijk! Derick had Tamara uit het vliegtuig geplukt en we troffen elkaar halverwege bij een Guest House dat eerst van vrienden van Derick en Anita was geweest en nu van een Duits echtpaar. Gelijk een rondleiding gekregen en daarna weer 'over de berg' terug naar 3 Flavours... Daar de uitgebreide tour, nu ook door de kamers gehad. Echt heel erg bijzonder en wordt een leuke tijd! Weer gezellig gebabbeld, geluncht en de koffers uitgepakt. Net lekker spagetthi gegeten en nu dus m'n blog schrijven... Is al weer een heel verhaal geworden en ben er nu nog niet eens 1 dag ;)

Ga er voor nu dus mee stoppen, nog even de foto's uploaden en dan lekker naar bed.

Mooi blij!

-xxx- Loes.

  • 27 Augustus 2009 - 20:21

    Hylke:

    Hoi Anneloes,

    Ik zag je mailtje met de titel en dacht wat is dat nu weer? Erg leuk dat je een blog bijhoudt over je ervaringen! De vlucht + eerste dag is zo te lezen goed verlopen! Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes Hylke

  • 27 Augustus 2009 - 20:58

    Lisa :

    Heey lieve Loes!

    Wat ziet het er mooi uit daar! Ben erg benieuwd naar al je verhalen en mooie foto's!
    Heel veel succes daar en vergeet vooral niet te genieten!

    Dikke kus!

  • 27 Augustus 2009 - 21:29

    Helma En Eline:

    Wat is het daar mooi!Gelukkig dat je weer fit bent en er heerlijk van kan genieten.
    Veel plezier.
    ( Ik heb het idee dat het ABZA wel wat makkelijker is dan Spaans)

  • 27 Augustus 2009 - 22:05

    Je Moedertje:

    fijn dat je reis goed verlopen is. vanavond carrouselvergadering gehad en jessica is officieel zwanger dit is het laatste nieuws, liefs xxx ma

  • 27 Augustus 2009 - 23:13

    Joost:

    Heej lieve Loes,

    dacht al bij mezelf dat het niet lang zou duren dat je een eerste blog zou schrijven. Nou ik werd op mijn wenken bediend.Blijf vooral van die mooie foto's maken (vooral met mooi weer) Dan hou je ons goed jaloers.:):P Nou hier is niks bijzonders gebeurd. Zit voor de verandering weer eens in de nacht:P Ik wacht op je volgende blog en wie weet hebben we nog wel mail/msncontact. Genieten daar he? Dikke knuffel en kus van Joost

  • 27 Augustus 2009 - 23:26

    Bjorn:

    Hey Loes,

    Ik vind het egt superleuk voor je dat je nu in Zuid-Afrika bent. Lang naar uitgekeken, maar nu is ze er dan hoor :P.

    Ik wens je heel veel succes en ik w8 je bijzonder verhalen af ;)

    Greetz Bjorn

  • 28 Augustus 2009 - 07:26

    Robin:

    Ik heb je helemaal niet meer gesproken, maar ik wens je heel veel plezier daar!!! Geniet ervan! x

  • 28 Augustus 2009 - 07:29

    Rianne:

    Hoi anneloes,

    heel veel plezier daar, geniet van je stage!
    Ik ben erg benieuwd hoe het daar is, ga je verhalen ook zeker lezen!

    gr rianne

  • 28 Augustus 2009 - 08:58

    Alisja:

    Hey meid ik ben al veel te lang niet op de manege geweest merk ik!! ik wist niet dat je weg was joh!!Voor hoe lang ben je nou weg dan??half jaar?? vind t wel super leuk dat we kunnen lezen wat je ervaring daar zijn!! zo te horen geniet je echt en dat moet je ook echt doen hoor niet iedereen krijgt deze kans!!Nou meid hou je taai en hoop nog van je leuke berichtjes te ontvangen xx

  • 28 Augustus 2009 - 09:40

    Waldrada:

    Heey meis!

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, en dat de reis goed is gedaan. En wat ziet het er schitterend uit! Lekker genieten!

    Even nog een bericht over de MRSA, bij mijn doen ze er niets aan, en ben de rest ook niet. Het schijnt niet gevaarlijk te zijn.

    Tot horens!

    Kusz!!

  • 28 Augustus 2009 - 11:26

    Robin Lemmens:

    Hey Loes,

    Wat chill voor je dat je nu lekker in Zuid-AFrika zit!!

    Eg heerlijk, eerst ff bijkomen op Gran Canaria en dan een week later in Afrika zitten. Zou zo met je willen ruilen!!

    Heel veel plezier en succes daar!

    Kus Robin

  • 28 Augustus 2009 - 13:16

    Kelly:

    Loes! Ziet er echt mooi uit zeg :) Blij om te lezen dat je het al zo leuk hebt! Heerlijk joh, al die stoelen voor jezelf int vliegtuig :P
    Kussz

  • 28 Augustus 2009 - 13:17

    Kelly:

    Oow.. Over die MRSA, ik ben wel getest, maar dat zal wel gewoon voor de zekerheid zijn....
    Kussz

  • 28 Augustus 2009 - 17:01

    Marloes :

    He Anneloes!

    Leuk verhaal! Veel plezier en succes met je stage! Maandag mogen wij weer naar de les. :( Nou ik kijk uit naar het volgende verhaal!!
    Liefs Loes

  • 28 Augustus 2009 - 17:39

    Ils:

    Hej meis!

    Mooi dat je vlucht beter was dan die van Gran Canaria, maarja dat is t al snel! En natuurlijk beter dat je oor ook een beetje mee werkte!
    Mooie foto's, ziet er echt mooi uit daar.
    Maar heb je een ander telefoonnr daar? En kijk je op je hotmail en hyves of niet?
    En zorg er maar voor dat je niet voor die over 90 dagen test al een afrikaans ziekenhuis hoeft te bezoeken :P

    Kus

  • 30 Augustus 2009 - 10:50

    Eva:

    Hee Anneloes,
    Hoorde van je avontuur in Zuid Afrika.
    Ik wens je een hele mooie en leerzame tijd! Veel geluk.
    Eva

  • 30 Augustus 2009 - 12:30

    Colette:

    Hoi,

    super leuk om op deze manier te horen hoe het met je gaat! Ik wacht met spanning op het volgende bericht en ga ze allemaal zeker lezen! Geniet van je tijd daar, ju kunt nog lang genoeg hier in dit kikkerlandje zitten. En wat die slangen betreft....heb je geen blokfluit mee? Sttur je ze gewoon een mandje in :)

    Dikke kus, Colette

  • 30 Augustus 2009 - 18:41

    Ineke:

    hoi lieverd, eindelijk in afrika. ik denk dat je een prima tijd gaat krijgen.en zo herkenbaar het overgewicht van de koffer lees mijn blog maar "kofferstres" ik reisde met 9 kilo in mijn koffer en 13 kilo in mijn handbagage. ik blijf je volgen en veel foto's sturen. knuff en een dikke X ineke

  • 30 Augustus 2009 - 22:13

    Maartje:

    Heej meisje,

    leuk om je verhalen te lezen. Ik heb je de laatste week helemaal niet gezien en ben dus niet in de mogelijkheid geweest je heel veel geluk en plezier te wensen. Je kan het meisje! Geloof in jezelf en je kunt boven jezelf uit stijgen! Geniet er van en ik kijk uit naar de rest van de prachtige foto´s en je verhalen en ervaringen!

    Dikke kus,

    Maartje

  • 31 Augustus 2009 - 21:50

    Elsemieke:

    Hey loesje,

    Hoestie daar in ZA?
    Je hebt al aardig wat beleeft heb ik gelezen..
    Leuk die slangen;) gelukkig hebben ze die in Belgie niet :p
    Hoe bevalt de stage?
    Aan de foto's te zien is het daar best goed te doen he?
    Meis, ik wens je nog heel veel plezier en succes..

    Knuffel en kussie Elsemieke

  • 01 September 2009 - 16:32

    Anne-Fleur:

    Hee Anneloes,
    Mooi verhaaltje mooi dat je het daarzo zo leuk hebt ga je vanaaf wel beetje missen hoor maar over 5 maanden halen we alles in:)
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal
    Kuszz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pringle Bay

Anneloes

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 24910

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 14 Januari 2014

Ernst Jan & Anneloes op reis

26 Augustus 2009 - 17 November 2009

Stage @ 3 Flavours Guest House

Landen bezocht: