Gelukkig is er Nutella - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu Gelukkig is er Nutella - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneloes Jong - WaarBenJij.nu

Gelukkig is er Nutella

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

12 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat moet je zonder Nutella? Als ontbijt is het voorlopig heilig, maar dat is vandaag... Laat ik maar eerst beginnen met de reis!

Die was natuurlijk lang!!! Maar wel prima! Eerst met KLM naar Hong Kong waar we met een kussengevecht, films kijken en babbelen met de steward de tijd hebben volgemaakt. Het eten was ook noemenswaardig, want wat krijg je op een vlucht naar China...? Juist! Rijst, Ernst Jan z'n lievelings eten... Toen hij het maar bij de salade hield, bleek dat ook niet zo'n goed idee, daar zat namelijk ananas in. Lief als ik ben heb ik dus maar m'n toetje afgestaan :P

Op Hong Kong aangekomen, bleek dat we niet zomaar door konden vliegen naar Nieuw Zeeland... Je mag er namelijk alleen maar in als je ook een ticket eruit hebt! We hadden nog geen ticket naar Australie geboekt, dus dat moest meteen gebeuren. Anders kregen we geen boarding pass... Nice! Wij dus als een gek op de iPad wat gefixt, want terug naar Amsterdam was uiteraard geen optie!!! ;) We vliegen nu op 8 november via Brisbane naar Cairns met een Airbus A380 (ja pa, toch nog :P). Toen mochten we gelukkig door de douane en hebben we op een vertrouwde plek gegeten (Mc Donalds).

De vlucht vanuit Hong Kong blijkt beter eten te hebben, we kregen een lekkere stoofpot. Helaas niet veel stewardessen gezien, omdat we behoorlijk wat turbelentie hebben gehad. Gelukkig geen luchtzak, maar de achtbaan kan er niet aan tippen :P De papieren zakjes hebben we niet gebruikt!We hebben nog maar weer wat films gekeken, niet veel kunnen slapen, maar de tijd schoot wel lekker op!

In Auckland aangekomen ging het eigenlijk allemaal heel snel! Het was helemaal niet druk, onze vlucht was op dat moment de enige die aankwam. We waren dus zo door de paspoort controle (en we kregen een visum ja! We mogen 3 maanden blijven :P) en ook bij de tassen Xray ging het snel :) Ik mocht m'n dropjes voor Candra en tante Rie gewoon meenemen :D

We hebben de bus naar het hostel gepakt en konden bijna gelijk inchecken. We hoefden maar een uurtje te wachten, dus de tassen achter gelaten, snel een broodje gescoord en weer terug om te zien welk bed we hadden gekregen! De prijs was super, maar dat kwam doordat het uitzicht minder was... Hahaha, we hadden een kamer zonder raam (lees: het bezemhok), maar het bed was gelukkig prima! We hebben gelijk een paar uur geslapen.

Om een jetlag te voorkomen, wel opgestaan om te gaan eten en een rondje door de stad te lopen! De skytower is super mooi verlicht 's avonds, hopelijk kunnen we die nog beklimmen! We hebben gegeten in de haven, waar allemaal super mooie zeilboten liggen! Moeten we ook nog wat mee doen deze dagen... Nog een rondje door de haven gelopen en wat foto's gemaakt. Daarna hebben we nog een biertje gedaan in de bar van het hostel (The Fat Camel) en zijn daarna weer gaan slapen.

Vandaag regent het helaas dus we moeten binnen activiteiten doen! We hebben ons verblijf in het hostel nog wel een nachtje verlengd. The Fatty is wel prima! Als het goed is hebben we nu wel een raam, maar het is nog even afwachten :P Bij de lobby is ook een reiswinkel met hele aardige mensen dus gaan bij hun even informeren wat er te beleven valt hier :) Voor vandaag waarschijnlijk een musem, maar hopelijk kunnen we morgen de toren op! We gaan dus gauw verder, slaap lekker allemaal! ;)

Liefs! XXX

• 12 September 2013 - 07:50

Colette:

Goed begin van een mooie reis! Ik wacht op het Nutella-verhaal

• 12 September 2013 - 08:12

Jorieke:

Klinkt goed Anneloes! Ik lees graag je verhalen :) have funn! x

• 12 September 2013 - 08:33

Mary:

Leuk hoor groetjes kus mam

• 12 September 2013 - 12:46

Laura:

Dit klinkt al super !! Ik zie ej al voor me met zijn rijst haha:) have Fun samen

• 12 September 2013 - 13:40

Groetjes ineke

• 12 September 2013 - 15:45

Marieke:

KIa Ora Anneloes,

Wat klinkt het allemaal gaaf!
    Ik heb nu al heimwee als ik je verhalen lees... wat zijn het geweldige landen
    met een fijne mentaliteit....vooral genieten!!!
    heel veel liefs van Marieke

en vergeet niet ...no worries mate!!! dikke kusssssss

P.s. heb je al goon op???

• 17 September 2013 - 14:50

Johan Renee:

Hallo EJ en Anneloes, fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie daar genieten!
    Hoe was het met de jetlag, viel hij mee of tegen?
    Gemiet van alles en wij horen van jullie, groetenuit een warm Johannesburg...

Steve en Johan